Kılıçdaroğlu, CHP, siyaset

Kılıçdaroğlu, kendisine yönelik eleştirilere tepki göstermekte haklı mı?

Bir bakıma hayır. Muhalif kesimdeki genel kanı cumhurbaşkanlığı seçimlerinin onun aday olması nedeniyle kaybedildiği. Bu kanının bir karşılığı var mı? Hiç bir zaman bilemeyeceğiz, ancak toplumdaki düşünceler önemlidir, siyaset ile ana bağı oluştururlar.

Ama madalyonun bir de diğer yüzü var.

CHP’nin muhalif seçmenin toplandığı “yer’ olmasında, Kılıçdaroğlu’nun izlediği politikaların önemli bir rolü bulunuyor. Kılıçdaroğlu’nun 2018’den itibaren hızlandırdığı CHP’yi tepki, çatışma ve kimlik partisi olmaktan uzaklaştırma , siyasi merkeze yerleştirme çabaları bu Partinin son seçimlerde aldığı yüzde 38’lik oy oranıyla bire bir ilişkili. 2019 yerel seçimlerinde Ankara’ya Mansur Yavaş’ın, İstanbul’a Ekrem İmamoğlu’nun aday gösterilmesi de onun bu çaba ve politikalarının uzantısıydı.

Bugün Kemalist cephede CHP’nin fabrika ayarlarına dönmesiyle ilgili talepler, bu talepleri İmamoğlu’ya ilişkilendirme arayışının hiçbir somut karşılığı yoktur. CHP, güç kazanması, ne bu tür eğilime ne de sadece İmamoğlu-Yavaş gibi isimlerin getirdiği yeni ivme ve enerjiye bağlıdır.

Kılıçdaroğlu önemli bir işlev yerine getirmiş, CHP gibi hareket ettirilmesi zor transatlantiğin burnunu kımıldatmış, açık deniz istikametine çevirmiştir. CHP’nin eski lideri en fazla karizmatik, çekici ve güçlü bir taşıyıcı olmamakla eleştirilebilir. Bu da elbet siyasette, İmamoğlu örneğinin gösterdiği gibi, önemlidir.

Ancak şunu da belirtmek gerekir. Retorik, enerji, taşıyıcılık, karizmatik nitelikler önemli olmakla birlikte, siyasette tek başına yeterli değildir. Bunların bir dönüşüm, değişim, yapım projesine üzerine oturması, toplumla bu bakımdan bağ içinde şekillenmesi gerekir. Toplumsal ve gelecek tasavvuru bu noktada ortaya çıkar.

İstanbul Belediye Başkanı, CHP’nin gelecek Cumhurbaşkanı adayı, hatta eş genel başkanı bu bakımdan hala veya henüz yeterli bir derinliği temsil etmiyor.

31 Mart yerel seçimlerinin, AK Parti seçmenin bir kısmının sandığa gitmemesi yanında, bence en önemli özelliği muhalif kesimdeki “serbest seçmen” hareketiydi. Seçmen, varsa kendi siyasi partisini geride bırakarak, en güçlü ve iktidar karşısında siyaseti en etkili temsil eden aktöre, CHP’ye ve temsilcilerine aktı. Bu seçmeni, DEM veya İYİ Parti seçmeni olarak tarif etmek, bir siyasi partiye bağlı olarak ele almak doğru değildir. Esasen, Kürt kesiminden, merkez sağ ve soldan seçmen kendi iradesiyle CHP’ye oy verdi.

Adını koymak gerekirse, bu toplumsal bir dalgadır. Akış toplumdan siyasete doğru olmuştur. Seçim sonuçlarını belirleyen CHP’nin siyaseti değil, serbest seçmenin CHP’ye yönelik beklentisi olmuştur. Bunu mümkün kılan hususlardan birisi ise Kılıçdaroğlu’nun yıllardır oluşturmaya çalıştığı zemindir.

Esas soru ortadadır.

CHP, Özel ve İmamoğlu, seçmenin bu siyaset daveti ve beklentisine nasıl yanıt verecektir?

Aldıkları oyu kendi çabalarına mal ederlerse, bu oy geldiği gibi geri gider.

Önlerinde büyük fırsat ve uzun bir zaman var.

Kılıçdaroğlu’nun açtığı yolda ilerlemek, ancak bu istikamette devlet, milliyetçilik, gelecek gibi konulara el atmak ve siyaset üretmek, ana hedefleri olmalı…

Sonucu zaman gösterecek….

YORUMLAR (76)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
76 Yorum
  • Atilla Atilla / 18 Nisan 2024 14:24

    yazar, partideki kemalist cephenin, partinin fabrika ayarlarına dönmesini istediğini yazmış... yalnız o cephenin ismi kemalist cephe değil 10 aralıkçı sosyalist-sosyal demokrat cephedir...parti sağa kayıyor diye kabus görenler bunlardır... kemalistler değil.. yazar malesef kemalizm düşmanı olduğu için yine kemalizmi günah keçisi yapmış... çok ilginç gerçekten.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2024 17:31

    Sagcı adaylarla belediyeleri kazanabilen; Kemalizm ve laiklik kelimeleri sakıncalı hale gelen yeni Chp de artık birbirine hacı,hafız diye hitap ediliyor:) Yasin okumaktan, imam duasından, şükür namazından zor fırsat bularak buraya gelebilen ateistler bile var:) Kemalist metotları benimseyerek yesilkemalist olan, Cumhuriyet mitinglerinin Yigit bulutu gibilerle ekonomi politikası yapan Akp nin hali ortada, yeni bir parti şart;kemalist oligarşi kabusu(chp) mumyanın dönüşü filmi gibi geri gelmemeli

    Yanıtla (1) (7)
  • Hasan / 13 Nisan 2024 21:07

    Karar Okuru, hangi görüşü önerirsin ülkemizin kalkınması ve da iyi duruma gelmesi için?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2024 19:52

    15 yıl önce parti kapatma sebebi olan saçma şeyler vardı ve parti kapatma davasını Chp kışkırtırdı. Bugün yasin okuyarak,iftira vererek seçim kazanan; imam duasıyla, şükür namazıyla, Kuran'a el basarak göreve başlayan Chp var.

    Yanıtla (1) (2)
  • HIDAYET KOCAK / 13 Nisan 2024 19:13

    kilicdaroglu gitti de hemen gördük degisikligin kiymetini. coktan gitmesi gerekirdi,tabiiki arada bir iyi isleride olacak tabi,oda olmasinmi yani,cok yanlisi vardi.

    Yanıtla (0) (0)
  • okumam / 13 Nisan 2024 04:58

    aynen sızın gıbı dusunuyorum. bakalım 40 yıl sonra gelen fırsatı chp degerlendırebılecek mı?

    Yanıtla (1) (2)
  • Arabacı / 13 Nisan 2024 15:23

    AKP ‘doksan yıl’ sonra gelen fırsatı, bu arada küresel sermaye, Derviş’in ekonomi programı gibi fırsatları tepti 22 yıl sabrettik CHP de kazanırsa biraz sabır artık.

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 13 Nisan 2024 17:28

    CHP seçmeni; hamaset, yalan-dolan-iftira, çalma, kayırma, zimmet vs vs duruma bakar, değerlendirir, analiz eder.. sonra şamarı patlatır… değil 22 sene 10 sene bile katlanmaz

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2024 18:11

    47 yıldır başarısız Chp yi fanatikce desteklemeniz yada izmir gibi yerlerde kızsanız bile sürekli oy vermeniz, söylediginizin aksinin kanıtı

    Yanıtla (2) (3)
  • Cumhuriyet / 13 Nisan 2024 18:40

    Siz mutlak olacak parti arıyorsunuz AKP nin de öyle olacağını sandınız ama bu demokratik kültürle ilgili

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 13 Nisan 2024 18:39

    90 yıl kemalizm ve 10 yıl yesilkemalizmle yüzyıl çöp oldu; yeni bir parti ve paradigma şart

    Yanıtla (1) (4)
  • Okur / 13 Nisan 2024 18:18

    Yazarın liberalliginden rahatsız olan Chp li müritler, N.atsız' ın deyimiyle:" komunizm ve fasizm bulamacı olan kemalizme" davet edecekler ama secmeni ürkütmemek icin kemalizmden bahsedemiyorlar henüz Chp kuruldugunda da dini ve solu kullanırdı; 1925 de demokrasiyi ve çok partili hayatı ortadan kaldırıp mutlak güce ulaşınca, önce dindarlarla ve solculara savaş açmıstı.90 yıl kemalist burokratik oligarsiyle birlikte halka yasattiklari ortada. Akp gitsin ama Chp gelmesin; yeni parti kurulsun.

    Yanıtla (2) (2)
  • Cumhuriyet / 13 Nisan 2024 18:38

    Bu üç dört cümleyi size ezberletiyorlar galiba!

    Yanıtla (1) (2)
  • kARAR oKURU / 13 Nisan 2024 10:51

    Sandığa gitmeyen seçmen 31 Mart'ın en büyük kahramanıdır. Oy vermeyerek tepkisini göstermiştir. Emeklillerin durumu,işsizlik,hayat pahalılığı,yolsuzluklar ise iktidarın beceriksizliğidir. Ben Milliyetçiliğin yükselen değer olduğunu gördüm.Afyon,Kilis,Bolu ve Akdeniz sahillerindeki sonuçlar bunun göstergesidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan / 13 Nisan 2024 18:32

    Milliyetçilik yükselmesi iyi mi?

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR okurr / 13 Nisan 2024 18:08

    Valla bu chp.nin işi zor, devir aldıkları belediyelerin hali ortada,kasalar tamtakir, iktidarı teslim alırlarsa hazinenin halini düşünemiyoruz biie.

    Yanıtla (1) (2)
  • Hasan / 13 Nisan 2024 18:27

    Şamatacı senii az değilsin.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 13 Nisan 2024 17:53

    Ben ne yazık ki yazar gibi düşünmüyorum,tüm girdiği seçimleri kaybetmiş biridir.Cumhurbaşkanlığına kendi aday olup bencillik yapmış ve başkanlığı altın tepside karşı tarafa sunmuş,bir önceki başkanlık seçiminde hiç çalışmamış.

    Yanıtla (2) (1)
  • Seyhani28 / 13 Nisan 2024 14:10

    Chp hiç bir dönemde halk partisi olmamıştır! Ecevit döneminde halk evlerinde solcu militanları saklamış eğitmiş yetiştirmiş, bugun pkk denilen terör örgütünün alt ypısını hazırlamıştır. 30 yıldırda pkk maşalığı yapmaktadır. Bugün aldığı oy oranı hükümetin ekonomik politikalarına tepkidir yepki! Lanet olsunki 21 yıldır ülkeyi yönetenler yolsuzluk, yandaşlık, kadroculuk, yanlış yatırımlarla ve daha birçok sebeplerle memleketi bu hale getirmeselerdi bu oy oranını rüyada göremezlerdi.

    Yanıtla (1) (17)
  • Okur / 13 Nisan 2024 14:54

    CHP hakkındaki yorumun tam bir fiyasko.. kandille masaya oturan, çadır mahkemelerini kuran, fetö ile Türk ordusunu dağıtan, kozmik odaya giren, Oslo PKK ile pazarlık yapan, bop eşbaşkanlık görevini üstlenen de chp idi değil mi!?? Ah bu siyasal islamcılar ah.. mahşerde yüce divanda da böyle konuşursun artık..

    Yanıtla (12) (3)
  • Abdullah / 13 Nisan 2024 16:05

    Hezimet akıl sağlığını bozmuş sanırım,Allah akıl fikir versin.Böyle şeyleri nereden okursunuz,nereden duyarsınız.Orhan Miroğlu var Ak partili milletvekili,PKK hakkında ne demiş bir bak! Eriniyorsan ben söyleyeyim,PKK bana göre terör örgütü değildir demişti.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2024 16:59

    Adam Akp yi de eleştirmis, siz "secim yenilgisi,22 yıl, siyasal islamcılar vs" diye yuvarlamışsınız. Birazcık mantık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar / 13 Nisan 2024 17:18

    Kılıcdaroglu öncesinde Chp ,90 yıl halka zulmeden kemalist bürokratik oligarşinin partisidir.Akp ye kızan seçmenler sandığa gitmedi, güzel ders verdiler. Chp de İyi parti ve Dem partiden gelen oylarla oy oranını yükseltebildi.Muhafazakarlardan çok az oy alabildiler ama sagcı adaylarla seçime girmeye devam ederlerde ve tabanlarındaki militanlık azalmayı sürdürürse zamanla muhafazakarlardan aldıkları oyda kısmi artış olabilir.90 yıl yaşatılanlar hakkında özelleştiri verdikleri de yok.

    Yanıtla (1) (3)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2024 08:50

    İstatistiklerden: Chp nin tamamına yakını, İyi parti ve Dem partiden olmak üzere 3.6 milyon oy aldığı, Akp nin 3.7 milyon secmeninin sandığa gitmedigi anlaşılıyor

    Yanıtla (1) (15)
  • Okur / 13 Nisan 2024 13:10

    Tespitiniz bu olsun bu yalana kendiniz inanmaya lütfen devam edin de 2028 de görüşelim.. Matematik bilmeyince yorum bu oluyor zannımca.. İşin güzel tarafı akape nin kelli felli adamları da aynı yalana sarılmışlar… devam edin güzel kardeşim.. tek doğru matematiktir/istatistiktir ve Ak partiye oy vermiş bir çok yurttaş sağ olsunlar bu seçimde bizi destekledi.. onlara şükranlarımı sunuyorum

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur / 13 Nisan 2024 16:51

    Benim tarafım yok. 2023 ve 2024 seçim istatistiklerini incelemeden "bize verdiler" diye üc harflilerden,muneccimlerden ögrendiniz heralde.Sizin mahalle iktidar mahallesinden bin kat berbat.Chp sağcı adaylarla seçime girmeye devam ettikce zamanla sağdan da oy alabilir ama kemalizm ve laiklikden söz bile edemeyen; yasin okuyarak seçim kazanan, imam duasıyla veya şükür namazıyla göreve başlayan yeni Chp den tabanı ne kadar memnundur tartışır

    Yanıtla (1) (3)
  • Arabacı / 13 Nisan 2024 15:14

    Reis ve bakanlar O kadar meydanlarda olmasa, çekilselerdi AKP belki de daha yüksek oy alırdı! Hep KK nu sorguluyoruz da hani!

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2024 01:36

    Yine muhteşem tesbitler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2024 10:28

    Evet gerçekten öyle, devamlı takip etmekte fayda var, yalnız siyaseti değerlendirirken sosyal zemini de özenle dikkate almak gerek. Sonuçta siyaset sosyal zeminin seviyesi ile ilgili. Seçmen profilleri bu zemin ve seviyeye önemli gösterge. Örneğin büyük şehir kırsal farkı, eğitim seviyeleri, meslek dağılımı, ekonomik üretkenlik, maddi imkanların dağılımı, bölge farkları, mülteciler. Bunlarında parti tabanlarında dağılımı önemli bir gösterge olabilir.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 13 Nisan 2024 11:43

    Muhteşem olan ne! anlamadım. geçmişte sayın Erdoğan'ı da liberal demokrat yapmıştı.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru5 / 13 Nisan 2024 15:07

    Evet bir de öngörülü olabilse daha iyi olur

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okunur / 13 Nisan 2024 14:59

    Seçimden önce aday-laştırma sürecinde Özgür Özel’i eleştirenler bu gün göklere çıkarıyor. Bu kararlar mağlubiyet getirseydi şimdi tefe koyarlardı. Seçim kazanıldı. Mutlu olacakları, önlerine bakacakları yerde, seçimin gerçeğini inkar edip, CHP’yi bugüne dek kategorik olarak reddetmiş olan farklı kesimlerle diyalog ve uzlaşı yolunu açmış Kılıçdaroğlu´na yükleniyorlar. “Aldığımız her oyun CHP değil, Türkiye İttifakı oyu olduğunun farkındayım" Özgür Özel) iyi ki bu yükle(r)niciler gibi düşünmüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Rambo / 13 Nisan 2024 14:28

    Yerel seçimlerle genel seçimleri karşılaştırma hatasına düşmemek lazım. Yerel seçimlerde kişisel çabalar çok fazla. Sandığa sahip çıkma meselesi kilit rol oynuyor. Genel seçimlerde maalesef bu efor sarfedilmiyor. Ben hala geçen seneki seçimlerde, bütün eksiklerine rağmen, K.K nin %50 nin üzerinde oy aldığını düşünenlerdenim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Alp Demir / 13 Nisan 2024 14:08

    Kılıçdaroğlu, helalleşme konusunu, ilkesizliğe sürükledi. Durması gereken yerde durmadı ve CHP tabanını küstürdü. Bunu yaparken de kendisini içten içe kaptırdığı mezhepsel içgüdüsünün kurbanı oldu.

    Yanıtla (0) (8)
  • Okur / 13 Nisan 2024 13:07

    Ailemden bilirim alayı güzel insanlar, vatan millet sevgileri ölçüsüzdür ve bu konuda harbilerdir Allahları var.. lakin İş siyasete gelince asla yol yürünmez, ortak hareket edilmez aileme göre biz (bende bir Atatürkçüyüm elhamdülillah) Kemalistler den adam olmaz dinsiz imansızız.. KK hesap edemediği şey Bahçeli ve Akşener den yiyeceği kazıktı ben şahsen kendi cürmümce söylemişliğim vardır.. örnek ekmeleddin vakası, akşenerin masayı devirmesi, 2015 seçimlerinde istikşafi görüşmeler vs vs…

    Yanıtla (2) (0)
  • Algı / 13 Nisan 2024 12:47

    Kulıçdaroğluna gelince ne kadar bencil ve koltuk düşkünü olduğu net sekilde ortaya çıkmıştır. Yaptığı doğru işler yaptığı devasa hataları hoş karşılanmasını sağlamaz. Kendi adaylığını dayatmak için bol kepçeden milletvekili dağıttığı 6lı masa ortakları bile gizli Özdağ protokolü ortaya çıkınca iyiki Kılıçdarığlu kazanmadı demiştir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Algı / 13 Nisan 2024 12:43

    Optimarın yaptığı araştırmaya göre oy vermeye gelmeyenlerin oy vesse ilk tercihi Chp olacakmış. O yüzden sandığa gitmeyen Akp seçmeni lafı havada kalıyor

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru - ... / 13 Nisan 2024 01:02

    kılıçdaroğlu chp kurultayında artık yeter deyip, aday olmayacağını belirtip kavgasız ve tartışmasız bir şekilde genel başkan adayım özgür özel diyebilseydi, şimdi yerel seçimi kazanmadaki baş aktör olarak omuzlarda taşınan, tarihe geçmiş, örnek bir onursal genel başkandı. maalesef gereksiz hırsı sayesinde kendisi şimdi açtığı küçük ofisinde umulmayan büyük başarıdan pay kapmaya çalışan bir fırsatçı olarak görülmekte.

    Yanıtla (15) (10)
  • Karar okur / 13 Nisan 2024 11:57

    Çok isabetli bir tespit

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 13 Nisan 2024 00:44

    Sizi çok iyi anlıyorum sn.yazar.
    Hdp/dem partinin değerli danışmanı ve Bir Türk aydını olarak.Beklentileriniz çok net.
    Sn.KK..nın çizdiği rotada hdp .iyi parti.zafer partisi.deva ve gelecek partisi ve saadet ile demokrat partisi için toplama merkezi olma çekiciliği neydi...Size göre bu yola chp nasıl devam edecek.
    Özerkmi otonommu.demokratik iki milletli iki dilli devletmiydi kk yolu.
    Chp li olarak kk.nun kişisel adaylığı için açtıpı sosyal kimliği nedeniyle tutmayan yolu.Size uygunmuydu.

    Yanıtla (4) (3)
  • Mustafa T. / 13 Nisan 2024 11:49

    Sayın Mehmet' in bu tepkisine, zaman zaman başka okurlarda da rastlıyorum. Şunu söylemek isterim; herşey değişiyor, toplumlarda değişiyor. Kürt toplumu da değişiyor. Asimile olmak istemiyorlar, bu dünyada, kültürel gelişmelerini özgürce sürdürmek istiyorlar. Bazı kesimleri, ulus devlet istese de, bunlar marjinal kalıyor. Kürt toplumunun dinamosu olan kesimler, ulus devleti talep etmediği gibi, insanlığın başına bela olarak görüyorlar. Son söz; güneş balçıkla sıvanmaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa T. / 13 Nisan 2024 11:35

    Bence de güzel bir analiz. Seçmen, beki, bu refleksi genel seçimde de gösterecekti. Fakat devletin olağanüstü psikolojik savaşıyla bu olası tepki baskılandı. Adeta, son barutuna kadar kullandı. Dolayısıyla, yerel seçimde aynı baskılamayı başaramadı. Tepki pırtladı.
    CHP'nin şunu çok iyi görmesi gerekiyor; akpmhp devleti; ideolijisiyle, kadrolarıyla, yargısıyla, bütün devlet kurumlarıyla yerinde duruyor. İmamoğlu - Özel yüzeyselliğiyle geleceği kurtaracağını sanmak ham hayal olur. Katılıyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Gerçek / 13 Nisan 2024 11:24

    Kılıçdaroğlu CHP tabanıyla barışmanın helalleşmemin bir yolunu bulmalı. Bende bunu çok isterim. Böyle bir yol var. Ama Kılıçdaroğlu’nun böyle bir isteği var mı bilmiyorum. Bunu yapmadığı sürece kendisine karşı olan nefret bitmez.

    Yanıtla (0) (1)
  • Osman / 13 Nisan 2024 11:20

    Öyle veya böyle, Kılıçdaroğlu ahlâkıyla dürüstlüğüyle,mertliğiyle hatırlayacağımız,hırsızlar ve hainler hariç her kesimle iletişim kurabilen bir liderdi.

    Yanıtla (4) (2)
  • Pirireis / 13 Nisan 2024 10:56

    CHP koalisyon ittifak her be derseniz deyin prangalarından halkın desteğiyle kurtulmuş, yoluna başarıyla devam etme şansı bulmuştur. Ya başarır, ya da %25 lik CHP ye döner. Kılıçdaroğlu miyadını tamamlamıştır. Nokta. Sırada Meral Akşener, Bahçeli, Karamollaoğlu ve Erdoğan var, inşallah onlarda gider, geç nesil siyasete yön verir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Gerçek / 13 Nisan 2024 10:20

    CHP genel başkanı karnından konuşup tabanının nefretini kazanmaz. Şu laflara bakın. Aday olmayacağımı nereden biliyorsunuz. İki belediye başkanımız görevini yapmaya devam edecek. Bunlar gibi daha bir sürü şey. Örneğin sevgili varandaşlar ben Aleviyim. Diyorum ki, Eee ne yapalım yani. 6’lı masanın kralı benim.

    Yanıtla (2) (9)
  • Mehmet gonulce / 13 Nisan 2024 09:43

    Sadece akp secmeni sandiga gitmemis gibi algi yaratiliyor gimeyen her partiden var k.kilicdaroglu baskanliginda secime gidilseydi chp nin alacagi oy%15 kalirdi

    Yanıtla (8) (5)
  • Gerçek / 13 Nisan 2024 09:40

    Kılıçdaroğlu CHP tabanını hiç bir şekilde dikkate almayan onları maraba gibi gören bir adamdır. CHP’lilerin en fazla nefret ettiği şey budur. Bizler asla biat etmeyiz. Lider kim olursa olsun. Kılıçdaroğlu’nun CHP’li olduğuna inanmıyorum.

    Yanıtla (9) (8)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 13 Nisan 2024 08:52

    GÜNAYDIN kılıçdaroğlu ilk başlarda kim ne empoze ettiyse mhp ile ortak aday Ekmelettini gösterek partililerine çok fena bir yol gösterdi daha sonra birçok düzeltmeler yapsana 6 Lİ masayı kurma becerisi gösterek İKTİDAR yolunu açmayaı denedi ama hiç ummadığı bir ortağının yaptığı hata 6lı masanın PREJTİZ kaybetmesine sebep oldu buda KILIÇDAROĞLUNUN sonunu getirdi zamanında çekilmeyi yapsaydı şimdi daha saygın olurdu EFENDİM

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2024 06:44

    Devlet, milliyetçilik demişsin, sayın yazar, son paragrafta, bu kavramların içinin doldurumasıdır önemli olan. Hukuk devletinin, hukukun üstünlüğü ilkesi belirgin şekilde işlenmesi ve toplumda karşılık bulması dır. Milliyetçilik çok hassas CHP bunu nasıl götürecek kürt milliyetçisi ve Türk milliyetçisi bağlamında. Aklı selim ve soğukkanlı olmalılar. Kılıçdaroğlu güzel bir politik çizgide durdu dürüst idi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Fani / 13 Nisan 2024 06:07

    Sonuç hüsran yine hüsran mesele bu, meşale yakmak başka meşaleyi hakedene vermek başka. Sonuç insan hırs ve kibirine yenilirmiş. İki gözüm.

    Yanıtla (1) (0)
  • haluk d / 13 Nisan 2024 06:06

    Cumhurbaskanligi seciminde Sy Kilicdaroglu aday olmasa idi Muhalefet adayi % 48 oy alabilimi idi.

    Yanıtla (1) (3)
  • Gariban / 13 Nisan 2024 05:06

    Rahmetli babam kazanan olunca sahiplenen çok olur derdi,özel CHP genel başkanı olalı bir yıl bile olmamusken herhangibir çalışma yapmamisken nasıl oluyorda kısa bir zaman aralığında CHP oyunu yüzde 50 arttırıyor.Bizim burda birisi vardı eşi öldü çok uzaktan bir hanımla evlendi, kadın evlendikten 6 ay sonra doğum yaptı,tabii adam sordu bu ne hâl diye, kadında ben 6 ayda dogururum diye cvp verdi.Hadise bu ,bakın ben bir partiden belediye meclis adayı idim oyumu CHP ye verdim ve benim gibi birçok

    Yanıtla (3) (1)
  • M.Şakir / 13 Nisan 2024 01:22

    Adaleti aramak için Ankara'dan,İstanbul'a yürüyen saf bir adamdan bahsediyoruz.Meclis,hükümet,Adalet Bakanlığı,Anayasa Mahkemesi,Yargıtay,Danıştay hepsi Ankara'dalar.Sen bunlara arkanı dön ,git adaleti İstanbul sahillerinde ara! Adalet Maltepe'de denize mi düştü de oraya gidip arıyorsun . Bu kadar büyük bir yanlış yapılır mı ?

    Yanıtla (11) (11)
  • Okur / 13 Nisan 2024 01:16

    Çok doğru haklı isabetli bir yazı

    Yanıtla (4) (1)
  • BAK / 13 Nisan 2024 00:58

    Karadeniz, kısmen de Akdeniz ve İç Anadolu CHP anlayışı, toplumla kavga etmeyen anlayıştır. Bu bölgelerden uzaklaştıkça lider kişisel olarak dürüst olsa da, arka planda parti politikalarını belirleyenlerin ve destekcilerinin kavgacı tutumu uzlasmaci anlayisa sahip geniş halk kitlelerini kaygilandiriyor. Dolayısı ile eksenin Karadeniz CHP liligine kayması (Bülent Ecevit ornegi) insanların CHP ye ilgisini artırmıştır. Bu gerçeği görmezden geliyoruz.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2024 00:29

    Amerika'dan 18milyar dolar gelecekmiş. Geçen yıldan kalan Rusya'ya olan borcumuz bu sene ödenir ise işler karışacak. Ümmetin Reisi acil bir çözümü, yazdığı ekonomi kitabinda mutlaka izah etmiştir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Erkan Özeray / 13 Nisan 2024 00:27

    Kılıçdaroğlu CHP'yi fabrika ayarından uzaklaştırması, 6 lı Masa'nın kurulmasındaki çabası ne kadar doğru ise, adaylığını emri vski ile dayatması da o kadar yanlış olmuştur.
    Buna rağmen Yerel Seçim de alınan sonuçta ise, iktidarın yarattığı tabloyu iyi değerlendiren İmamoğlu ve Mansur Yavaş'ın başarılı ve seçmene güven veren yönetimlerinin etkisi çok büyüktür.

    Yanıtla (5) (4)
  • Aristo / 13 Nisan 2024 00:23

    Din tarih siyaset ekonomi vs bilim.ve onbinlerce kitap yuzbinlerce makale var bu konularla ilgili.omru boyunca kitap okumayip bu konularda ahkam kesenlere on ömür verin aynı şeyleri söyler dururlar.sacma değil mi.kitap okuyacaksın ki yeni düşüncelere açık olasın.chp seçmeni onyillardir aynı şeyleri söyleyip duruyor.okumuyor.bu secmenle CHP yenilenemez.kendini toparlayan akp ya da bir benzeri iktidara devam eder.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 13 Nisan 2024 00:13

    Tesbit ve önerileriniz çok yerinde ve doğru inşaallah muhalefet bu duyarlılığı tesbitler doğrultusundaki gerçekleri dikkate almalılar

    Yanıtla (2) (1)